Bericht vanuit de Bush! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nadine Schoenmaker - WaarBenJij.nu Bericht vanuit de Bush! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nadine Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Bericht vanuit de Bush!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nadine

07 November 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal! ik ben veilig aangekomen na een hele lange vlucht haha! Maar alles was op tijd gelukkig.
We zijn donderdag naar Soweto geweest, dat is een wijk ontstaan uit de apartheid. Indrukwekkend om te zien. Ben ook nog binnen in zo'n huisje geweest. Die mensen hebben echt helemaal niks.

Op vrijdag zijn we vroeg vertrokken richting Pretoria, we gingen vanuit daar met een locale bus naar Hoedspruit. Ze hadden tegen ons gezegd dat het een luxe bus was... in afrikaanse begrippen misschien :S haha maar we leven nog! In hoedspruit werden we opgehaald om daarna naar Moholoholo te gaan.

In Moholoholo hebben we een rondleiding gekregen. Mijn eerste indruk was dat het meer een soort dierentuin is dan een opvangcentrum. Best wel jammer maar we zullen zien.

Zondag en Maandag zijn we naar het Kruger nationaal park geweest.Heel veel dieren gezien!!! We sliepen in een tent op palen met uitzicht op een droogstaande rivier met heel veel apen erin! s'avonds hebben we een braai (bbq) gehad en de hyena's kwamen op de geur af! gelukkig zaten ze aan de andere kant van het hek!

Vandaag zijn we begonnen met het echte werk, het voeren en verzorgen van de dieren! Ik zit in groep 4 wat in houdt dat ik de aasgieren, uilen, wilde honden en een arend moet voeren. De aasgieren pakken steeds de borstels af. Ik met de bezem erachteraan want ze zijn best groot! haha heel erg leuk dus! Oh ja je moet de uiltjes kuikens voeren zonder huid dus dat is een fijn karweitje hmmm...

Er is ook een baby neushoorntje in de clinic ook erg lief maar hij probeert je steeds omver te duwen! je kan hem op de foto's wel zien!
Ik slaap met 4 meisjes op een kamer. Het is heel gezellig! Best een mooie kamer en een fijn bed. Ik slaap een paar meter van de cheeta's en hyena's vandaan. s'nachts horen we de hyena's een vreemd geluid maken en de leeuwen grommen.
Mijn foto's zijn te bekijken op de site:

Trouwens het Afrikaans is heel goed te verstaan. Best grappig! :D
Nou tot de volgende keer, weet niet wanneer!
Groetjes vanuit het zonnige afrika!

• 07 November 2006 - 10:08

Linda:

Klinkt super!
    Bij de cheetahs :D Haha, je hebt het mooie getroffen!
    Ben benieuwd naar de foto's!

• 07 November 2006 - 11:24

Sander:

Ach je was al een beest gewent dus die paar cheetahs doen het hem ook niet meer!! ;)

Goed te horen dat je het naar je zin hebt!

liefs,
    Sander

• 07 November 2006 - 16:35

Martin:

Hee Zus en alle lezers,

Zojuist heb ik je foto's erbij gezet.
    Mooi hoor. Ben benieuwd naar de rest.

Groetjes,
    Martin.

• 07 November 2006 - 16:40

Ronald:

Hey aapie, leuk wat van je te lezen en te zien.
    Fijn dat de vlucht goed verlopen is. Leuk om zo dicht bij al die wilde beesten te zijn. Mooie foto's, ik heb een goede eerste indruk! Geinig dat de taal zo verstaanbaar is. Nog heel veel plezier...Groetjes, Ronald

• 07 November 2006 - 18:05

Nanny:

prachtige foto's.
    je bent een echte bushTUKKER. Ik wens je nog heel veel plezier. En zoals opa altijd zegt:"Zet hem op, witte muizen".

mammelemoemoe.

• 07 November 2006 - 19:53

Tante Haha:

haai dientje, wat leuk dat je het naar je zin hebt, had ook niet anders verwacht! wat een schattige beestjes, om te knuffelen. gnoe gnoe, gna gna.doe voorzichtig, met je mammie is alles okee, geniet ervan en een knoeffel van oom peter. toetoedeloe!!!!!! tante henderkien.

• 08 November 2006 - 00:47

Linda:

Hey meiss,

leuke foto's hoor. Echt gaaf dat je die beesten nu in het echt ziet! Een tip, doe wat met de composities van de foto. Nu is alles zo centraal (in het midden) en wordt een foto snel saai.
    Neem bijvoorbeeld jouw foto waar je zit. Hele leuke foto! Mede dankzij de compositie. (is allemaal maar een ideetje, dan heb je ook gave foto's :D)

• 08 November 2006 - 22:24

Coby & Gea:

Hallo Dino,
    Alles goed zie ik op de foto's. Hartstikke leuk.
    Het ziet daar zeker wel zwart van het volk he, geintje hoor. Veel plezier daar. groetjes van hier

• 09 November 2006 - 23:15

Monique En Annet:

HEEEEJJJZZ nadineschen, wat ontzettend gaaf allemaal (tja cliche wordt dat he). mooie foto`s gemaakt!!! Have nog much funnies!!!

groetn uit de rimboe (twente)!

• 12 November 2006 - 20:05

Annelies:

het gaat daar best goed met jullie in de rimboe, lees ik. zorg dat je de baas over de dieren blijft en niet andersom,maar met zo,n dierenkenner als jij gaat dat vast lukken.nog een fijne week in de bush en een prettige vakantie.