Moholoholo nieuws! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nadine Schoenmaker - WaarBenJij.nu Moholoholo nieuws! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nadine Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Moholoholo nieuws!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nadine

13 November 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal! met mij alles goed!
Het weer is hier wisselvallig gisteren was het nog heel heet en nu regent het! Ook heb ik 's nachts een zandstorm in mijn bed gehad. We hebben een muur van bamboestengels dus daar waait het zo doorheen en slaap ik nu net aan de kant waar het zand naar binnenkomt haha! Dus midden in de nacht maar mijn laken vastgeknupt zonder iemand wakker te maken :)

De dieren voeren is erg leuk! Alleen ons kleine miniuiltje heeft een zeer pootje dus die moeten we nu steeds met de hand voeren.
Met Bibi mijn bushbuck is ook alles goed. Eerst kwam ze nooit verder dan een stukje bos maar nu loopt ze elke keer achter mij aan en speelt ze zelfs met duikers (andere soort bok). Dus ze boekt grote vooruitgang!
Vanmiddag krijg ik er nog een baby bij, namelijk een bushbaby (nachtaapje) genaamd Gizmo. Deze moet om de 3 uur voeding dus dat wordt een leuk klusje!

Zaterdag hebben we een nightdrive gehad en een bushbraai, echt grappig om midden in de bush te eten.
Gisteren was ook gaaf! zijn we met zo'n rubberenband waar je in je eentje in zit van de rivier af gegaan! En ik zat steeds vast op een steen en dan moest ik weer gered worden, ik kon niks uitbrengen want ik lag dubbel van het lachen omdat iedereen verder ging!
Toen we uit het water gingen zwom er een dodelijke cobra in het water, dat was dus even paniek!
Daarna zijn we nog 2x van de rivier af gegaan en zat ik nog vaak vast in de bosjes of in waterkolken enz!!:D

Misschien gaan we deze week nog paardrijden maar dat is nog niet zeker. Ik hoop het wel!
Vrijdag vertrekken we alweer, gaat best snel.
We moeten om 7 uur 's morgens in de bus (7,5 uur rijden) en dan nog met een busje naar Johannesburg en vanaf daar vliegen we 's avonds naar kaapstad. Heb ik veel zin in, ben benieuwd wat we allemaal gaan zien!!
Nou tot de volgende keer vanuit Kaapstad!

Groetjes vanauit Zuid-Afrika en baie dankie voor de berichtjes! En er zijn nieuwe foto's!

Toevoeging van Broer Konijn:

De foto's van Dino zijn natuurlijk zichtbaar op:
http://new.photos.yahoo.com/nadino3000/album/576460762332363230

  • 13 November 2006 - 11:26

    Sander:

    Zo te horen vermaak je je daar prima.

    Toch vreemd dat je vast blijft zitten met die rubberen band. We hebben dit op Tenerife en Kreta in die waterparken toch goed geoefend? Dat wordt dus bijscholing!!!

    Maak er nog een paar gezellige dagen van daar in het park.

    liefs,
    Sander

  • 13 November 2006 - 14:39

    Broer Konijn:

    Hallo zus,

    Zo de link naar de foto's weer bij je bericht geplaatst en nog even wat afrikanismen uit je text gehaald :P Je nederlands lijdt er al flink onder ;)

    Groetjes,
    Martin.

  • 13 November 2006 - 15:26

    Nanny:

    Spannend verhaal. Wel eng dat je iedere keer vast zat. Dat is echt iets voor ons, zou mij ook overkomen.
    Succes met je baby's.

    nou doe je best en tot het volgende bericht xx nanny

  • 13 November 2006 - 18:06

    Gnobbel:

    Ik had lang niet meer gekeken dus nu toch ff wel weer maar Mij en Mezelf vonden het wel gnobbellig kuule foto's... dus Ik denk "ook ff maar kijken"
    en idd mooi mooi...!

    meer foto's graag!

    groeten,
    de gnobbelaar!

  • 13 November 2006 - 18:19

    Opa En Oma:

    hallo nadien fotos bekekenje moet niet zulke griezelyke dingen doen zegt omaaaaa maar welleuk wees maar voor zichtig tot ziens in hengelgr van omaaaa en opaaaa

  • 14 November 2006 - 16:37

    Tante H:

    hoi dientje, leuk is het daar he?
    heb je nog zin om weer naar het saaie nederland terug te komen?
    hier is het nog steeds redelijk weer.
    ik hoop dat jullie nog heel veel plezier hebben daar, en wees voorzichtig bij alles wat je doet.
    groetjes van de kale.
    tante henny

  • 14 November 2006 - 18:19

    Ronald:

    Hey, fijn dat het je goed gaat daar, wederom leuke foto's, zo te zien voel je je al helemaal thuis tussen de beestenboel, leuk hoor. Alvast een fijne 'vakantie', probeer zoveel mogelijk te zien en te genieten, want het is voorbij voordat je het weet...Groetjes!

  • 14 November 2006 - 19:58

    Leo!:

    Hey Nado!
    Wat een mooie foto's! En wat heb je het gaaf! Jij en je baby's haha! Hier is het ook goed alleen mis ik u wel een betje veel hoor! saai man, ik zal blij zijn als je er weer bent! Nou ik hoop dat je nog ontzettend vel meemaakt en plezier hebt! Voorzichtig doen he! Dikke kuzzen van ikkuhhh!!

  • 16 November 2006 - 22:01

    Wilma En Martin:

    Hallo Nadine!!!
    Wat zit je ver weg! Hoe kom je daar nou weer verzeild? Wat een geweldige ervaring! Mooie foto's trouwens.
    We zullen je nog wel volgen.
    Geniet ervan!!!!

    Groetjes wilma en martin.

  • 17 November 2006 - 19:05

    Ome Laap:

    Ha Nadine.

    Heb jij die foto's zelf gemaakt van die krokodil, olifant, neushoorn enz?

    Nog één week en dan is het weer voorbij, jammer he?

    Wij gaan morgen (zaterdag) het feest vieren met Opa Klepeend en Oma kippie.

    Groetjes, en tot in het (koude) Nederland.

    Jaap, Simone en Sarah.

  • 18 November 2006 - 22:45

    Corine:

    Zo, je bent weer in Kaapstad aangekomen heb ik begrepen? Tijd voor een nieuw bericht hier ;)

    Hier in Nederland is het nu mooi herfstweer. Vandaag familiefeestje gehad, dat was erg gezellig, maar je ontbrak er wel hoor.

    Je vriendje staat nu in A'dam te hossen bij Jovink en wij zitten voor het eerst sinds weken weer eens thuis op de bank op zaterdagavond. Ook wel eens lekker ;)

    Nog veel plezier, en laat je niet opeten door de haaien he?

    Groetjes, Corine

  • 18 November 2006 - 22:54

    Susan:

    Hey Dino!

    Eindelijk heb ik je. Ik dacht al: Waar ben jij (.nu)??

    Maar goed. Wat gaat de tijd snel he? voor je het weet is je bush bush experience alweer voorbij.

    Ik moest erg lachen om je rubberband avontuur. Dat is echt iets voor jou, haha!

    Hoe is het nu in kaapstad?
    Is de reis goed verlopen, met name die lange busreis. Ik hoop het! Ben benieuwd naar je volgende verhalen.

    Ik wens je een mooie tijd toe en ..je weet het ...: "Altijd Prijsjj met Achmeddddd!!" (tussen ons haha).

    Groetjes Susan.





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 November 2006

Weer thuis!

26 November 2006

Zondagje jeffreysbay

25 November 2006

Laatste Weekendje!

19 November 2006

Weer terug in de bewoonde wereld!

13 November 2006

Moholoholo nieuws!
Nadine

Actief sinds 28 Sept. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 8520

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2006 - 01 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: